Het elektrisch gereedschap van Festool staat voor betrouwbaar, duurzaam en robuust. Festool legt de lat hoog en gaat voor uitstekende kwaliteit die aansluit bij behoefte van de specifieke vakman. Om aan te blijven sluiten bij de markt presenteert het bedrijf regelmatig noviteiten. Met de all-inclusive garantie en de verschillende Festool Experience Centers doet Festool meer dan het ontwikkelen van gereedschap en staat ze dicht bij de eindgebruiker.

Arjan Graafland, Marketing Manager Festool: “Om onze producten en noviteiten te presenteren aan onze eindgebruikers maken we gebruik van diverse kanalen. In onze Experience Centers kunnen vakmensen zelf aan de slag met ons gereedschap en ervaren hoe het is om met een Festool machine te werken. Daarnaast zijn we heel actief op YouTube en Instagram en proberen we zoveel mogelijk in dialoog te zijn met onze gebruikers. Uiteraard maken we ook gebruik van advertentiemogelijkheden en contentformats om de toegevoegde waarde van Festool te presenteren. De platformen van NHU Mediagroep zijn hierbij ideale kanalen omdat onze doelgroep hier in grote aantallen aanwezig is.”

”Door onze producten onder de aandacht te brengen via BouwTotaal, RenovatieTotaal en sinds kort ook BouwBelang, zijn we daar zichtbaar waar de vakman- en vakvrouw zich bevinden.”

 

Samen met Festool heeft NHU Mediagroep een mediaplanning ingericht die uitstekend aansluit bij de communicatiestrategie van Festool en campagnes die gedurende het jaar worden uitgerold. Advertenties en online uitingen worden via een mix aan kanalen naar de doelgroep gebracht. De juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep. Arjan: ”Door onze producten onder de aandacht te brengen via BouwTotaal, RenovatieTotaal en sinds kort ook BouwBelang zijn we daar zichtbaar waar de vakman- en vakvrouw zich bevinden. We presenteren noviteiten en creëren een top-of-mind positie.”

Formats en de bouwredacteur

Dat NHU Mediagroep meer in huis heeft dan kanalen zien we ook terug in het geval van Festool. Arjan: ”We laten onze gereedschappen regelmatig een Lezerstest ondergaan. De vakman die BouwTotaal leest, gaat aan de slag met ons gereedschap en laat zonder hier doekjes om te winden weten wat hij of zij vindt. De uitwerking van dit format is tevens ludieke content die onze doelgroep met plezier tot zich neemt.”

Ook mogen de bouwredacteuren van NHU regelmatig op pad om bijvoorbeeld een reportage te maken. Arjan: “Een bouwredacteur hoef je niet uit leggen wat een koolborstelloze motor of oscilleren is. De bouwredacteur die een Festool Experience Center bezoekt en samen met onze eindgebruikers aan de slag gaat, weet meteen de juiste vragen te stellen. Dat scheelt een vertaalslag en je weet gewoon dat het goed zit”.